A Volkswagen fontolgatja, hogy termelésének nagyobb részét Európán kívülre helyezi át, ha az ukrajnai konfliktus folytatódik - mondta a vállalat vezérigazgatója a Financial Times cikke szerint.
A Volkswagen vezérigazgatója arra figyelmeztetett, hogy egy elhúzódó ukrajnai háború sokkal rosszabb következményekkel járhat az európai gazdaságra nézve, mint a koronavírus-járvány – írja a Reuters a Financial Times cikkére hivatkozva.
Nem mindennapi húzással élt Herbert Diess Volkswagen-vezérigazgató a csütörtöki felsővezetői tanácskozáson Ausztriában: meghívta egy videókonferenciás bejelentkezésre Elon Muskot, a nagy rivális Tesla vezérigazgatóját és az eseményen arról beszélgettek, hogy mi a Tesla sikerének titka és ez hogyan tudná felpörgetni a Volkswagen folyamatait.
Harmincezer munkahely fog megszűnni, hogyha túl lassan megy végbe az elektromos autózásra történő átállás a vállalatnál – jelentette ki Herbert Diess, a Volkswagen csoport vezérigazgatója egy felügyelőbizottsági ülésen szeptemberben.
2030-ra az elektromos autók adják majd a Volkswagen-csoport eladásainak felét – mondta Herbert Diess, a konszern vezérigazgatója a Müncheni Nemzetközi Autószalonon. Diess szerint a főbb piacokon az értékesítés 100 százalékának zéró emissziósnak kell lennie 2040-ig.
Az autóipar számára kritikusan fontos chipek globális hiánya nem fog megoldódni 2022-ig – jelentette ki Volkmar Denner a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak adott interjújában.
Az autóipar meghatározó vezetői és iparági elemzők egymás után figyelmeztetnek arra, hogy a globális chiphiány sokkal nagyobb méreteket ölthet a második negyedévben, amellyel jelentős károkat okozhat az egyes szereplőknek. Az ellátás ráadásul egész évben nagyon szűkös lehet, amely veszélybe sodorhatja a 2021-re vonatkozó növekedési terveket, várakozásokat is.
A Volkswagen menedzsmentje arra figyelmeztette a cégcsoport felsővezetőit, hogy a globális chiphiány sokkal nagyobb kieséseket okozhat a termelésben a második negyedév során, mint amekkorákat az első negyedévben – írja az Automotive News Europe a Financial Times riportjára hivatkozva.
Az autóipar számára kritikusan fontos félvezetők hiányát nevezte meg a válságból való kilábalás akadályának Herbert Diess, a Volkswagen csoport vezére – írja a Reuters.
Elon Musk állítólag 2015-ben felkérte Herbert Diesst, a Volkswagen jelenlegi vezérigazgatóját, hogy vegye át tőle a Tesla vezetését – írja az Elektrek.
Az elektromosítás jegyében Voltswagenre változtatnák a Volkswagent, az új név még a német konszern elektromos autóin is megjelenne, tette közzé a vállalat a hét elején, a hitetlenkedők kedvéért még rá is erősítettek a kommunikációra, hivatalosan is megerősítették a névváltást. Aztán persze újra bebizonyosodott, hogy ha egy madár úgy jár, mint egy kacsa, úgy úszik, mint egy kacsa, és úgy hápog, mint egy kacsa, akkor az kacsa. Hogy miért csinál ilyet egy egyébként komoly, tradicionális autógyártó? Mert azt látják, hogy másnál működik. A Tesla már sportot űz abból, hogy nullát költ marketingre, mégis mindenki róluk beszél, most a Volkswagen is kipróbálta, milyen ez a műfaj, de ez most eléggé mellé ment. Sok mindenben másolják a németek a Teslát (eufemizmussal best practice), a vicceskedés egyelőre még nem megy jól nekik. Német humor. A végén még meg is büntethetik őket ezért a poénért.
A Volkswagen árfolyama több mint 5 százalékot emelkedett ma, miután sikerült megállapodnia a konszern vezetőinek a vezérigazgató jövőjéről és az autógyártó átalakításáról.
Hónapok óta tartó belső hatalmi harc után a Volkswagennél döntést hoztak a vezérigazgató, Herbert Diess sorsáról, további költségcsökkentésekről és az autóipari vállalat átalakításáról.
A Volkswagen felügyelőbizottsága előrehozta az eredetileg csütörtökre tervezett ülését, amelyben megpróbálja megegyezésre bírni a cég vezérigazgatóját és szakszervezeti vezetőit. A jelenlegi vezérigazgató a társaság versenyképességét szeretné erősíteni, viszont a megvalósítás szempontjai nem egyeznek az elsősorban munkahelyvédelemre összepontosító szakszervezeti vezetőkkel. Az ülést a Reuters forrásai szerint ma tartják meg.
A Nokia jó példa arra, hogy ha nem vagy elég gyors, akkor nem fogod túlélni az iparágadban végbemenő változásokat – jelentette ki Herbert Diess. A Volkswagen csoport vezére a Bloombergnek adott interjújában elárulta azt is, hogy a globális stratégiájuk szempontjából szerencsésebb lenne, ha Joe Biden nyerné az amerikai elnökválasztást, de Trumppal is nagyon erős bizalmi kapcsolatot építettek ki.
A Volkswagen vezére, Herbert Diess előadást tartott a konszern felsővezetőinek, ahol a vállalatcsoport jövőjéről, a modellpaletta alakulásáról, az autógyártó szempontjából legfontosabb, kínai piacról és a Tesláról is beszélt.
Csütörtökön kezdődnek a munkálatok.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Megszólalt az S&P elemzője a pénteki döntés után.
Milyen következményekkel járhat a csapok elzárása?
Kilőttek a határidős árak, de meddig lehet a nyugati civilizáció kávéfogyasztási igényeit kielégíteni?
Ki nyer? Az amerikai kormány vagy a ByteDance?